Przejdź do treści głównej

Katowice Service Jam 2016


Użyj filtrów, aby szybko odnaleźć interesującą Cię wiadomość:
Pokaż wiadomości
Pokaż według
2016-02-16 10:44

Ponad 100 miast na całym świecie w dniach od 26 do 28 lutego br. będzie gospodarzem szóstych spotkań w ramach Global Service Jam. W Katowicach uczestnicy spotkają się na Uniwersytecie Ekonomicznym i będą angażować się w zespołową pracę nad wyzwaniami, żeby wymyślić innowacyjne rozwiązania. W trakcie spotkań zachęca się do eksperymentowania i kreatywnego myślenia. Uczestnicy spotykają się bez własnego zespołu, bez pomysłu na rozwiązanie i poznają temat, który jest motywem przewodnim w projektowaniu nowego świata.

 

Wydarzenia w ramach Global Service Jam organizowane są na arenie międzynarodowej w ten sam weekend. Wszystkie mają ten sam wyjściowy temat i lokalne wyniki prac są publikowane na centralnej platformie. Zespoły te będą miały 48 godzin, aby zgłębić obszar problemowy, znaleźć pomysły, stworzyć i przetestować prototypy oraz zaprezentować swoje projekty.

 

Co się wydarzy w weekend?

Uczestnicy z rożnych środowisk utworzą interdyscyplinarne zespoły do pracy nad rozwiązaniami na postawione wyzwanie. Będą one mogły tworzyć produkty, usługi, oprogramowanie, kampanie...

Moderatorzy pomogą zespołom osiągnąć swoje cele i przeobrazić ich zbiorowe wyobrażenia o rozwiązaniu w rzeczywistość.  Wyznaczane będą kolejne zadania, które pomogą zespołom w przejściu przez proces zgodny z metodyką Design Thinking.

 

Kto będzie uczestniczyć?

Każdy jest mile widziany - projektanci usług, architekci, doktoranci, nauczyciele i naukowcy, ludzie biznesu, artyści, studenci, matki... Każdy może dołączyć do tego wydarzenia - uważamy, że im większa różnorodność, tym bardziej interesujące wyniki. W tym roku szczególnie zapraszamy przedstawicieli świata nauki.

 

Udział w wydarzeniu jest bezpłatny.

Formularz rejestracyjny:

www.fundacjair.pl/inicjatywy-fundacji/katowice-service-jam-2016

Zgłoszenia można nadsyłać do niedzieli 21 lutego 2016 r. do godziny 19.00.

 

Jakie korzyści zyskają uczestnicy?

W ciągu zaledwie 48 godzin zróżnicowane grono przyjaciół, jak i nieznajomych, będziecie miało okazję zaprojektować nową usługę i przedstawić ją reszcie świata. Podczas Katowice Service Jam 2016 uczestnicy wypróbują metody kreatywnej pracy skupiając się na potrzebach przyszłych klientów i odbiorców, wypracują prototypy rozwiązań i poznają świetnych ludzi. Biorąc udział w wydarzeniu:

  • Dowiesz się więcej o podejściu do projektowania usług opartym na rozwiązywaniu konkretnych problemów.
  • Zdobędziesz ogromny ładunek nowych pomysłów i metod pracy.
  • Poznasz wielu fajnych ludzi z różnym doświadczeniem.
  • Twoja praca i pomysły zostaną przeanalizowane przez kolegów i przedstawione światu, w którym mogą być dostrzeżone przez potencjalnych klientów, pracodawców lub osoby, które mogłyby je wdrożyć.
  • Będziesz miał okazję zaprojektować coś, co może stać się prawdziwym biznesem.
  • Na pewno będziesz się świetnie bawić.

Kto organizuje to wydarzenie w Katowicach?

W Katowicach wydarzenie organizuje Fundacja na rzecz Inteligentnego Rozwoju wraz z Uniwersytetem Ekonomicznym w Katowicach, Centrum Innowacji i Transferu Technologii Politechniki Śląskiej oraz SPIN-US Sp. z o. o. (spółka celowa do komercjalizacji wiedzy Uniwersytetu Śląskiego).


Jakie zasady dotyczą uczestników?

Współpracuj z nowymi ludźmi

Nie przychodź na Katowice Service Jam ze swoim zespołem. W pierwszym dniu utworzycie interdyscyplinarne zespoły, które będą grupowo pracować nad pomysłami i prototypami. Będziesz mieć okazję do współpracy z nowo poznanymi ludźmi.

 

Bądź na czas

Prosimy o punktualne przybycie w każdym dniu wydarzenia. Mamy dużo do zrobienia i tylko 48 godzin, żeby zmienić świat. Trzymanie się harmonogramu pozwoli nam na osiągnięcie celu.

  • piątek (26.02) 17.00-19.30
  • sobota (27.02) 9.30-17.00
  • niedziela (28.02) 9.30-17.00

Miejsce: Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach, ul. Bogucicka 14a.

 

Użyj własnych narzędzi

Jeśli uważasz, że w którymś dniu będzie potrzebny komputer, specjalne oprogramowanie lub inne narzędzia, których my nie posiadamy, to śmiało możesz je przynieść.

 

Zapisz się: u nas i na Planet Jam

Żeby wziąć udział w wydarzeniu, musisz się zarejestrować i zakwalifikować (otrzymasz e-mail z wynikiem rekrutacji). Formularz rejestracyjny można znaleźć pod adresem www.fundacjair.pl/inicjatywy-fundacji/katowice-service-jam-2016

Ponadto wszyscy uczestnicy muszą zarejestrować się na stronie Planet Jam i dodać siebie, swoją drużynę i wasz projekt do bazy danych projektu - będzie to można zrobić w trakcie wydarzenia.

 

Bądź z nami w kontakcie

Przed samym wydarzeniem możesz przesyłać nam swoje uwagi lub pomysły organizacyjne. Zachęcamy do aktywności w dyskusjach na stronie wydarzenia na portalu Facebook.

 

Kontakt

e-mail: ksj@fundacjair.pl

Telefon: +48 607 322 984 (Łukasz) lub +48 603 216 580 (Mateusz)

 

Jams don't make innovations-they make innovators :)

Oczywiście spotkania te mogą prowadzić do innowacji... ale to nie jest główny cel.

Global Service Jam to okazja do nawiązywania znajomości, uczenia się i osobistych inspiracji. Warto się w nią włączyć!

 

Czym jest metodyka Design Thinking, która zostanie zastosowana?

Design Thinking to proces, który łączy w sobie kreatywność i innowacyjność, skupiając się na potrzebach przyszłych użytkowników. Powstaje w ten sposób praktyczne rozwiązanie, które jest atrakcyjne, bo skoncentrowane na człowieku. Sam proces Design Thinking porządkuje w kolejnych krokach narzędzia, które można wykorzystać do stworzenia innowacyjnych usług. Kroki te to: określ, definiuj, kreuj, prototypuj, testuj, wdrażaj.

 

Katowice Service Jam 2015

W dniach 27 lutego - 1 marca 2015 po raz pierwszy w województwie śląskim został zorganizowany Service Jam. W Katowicach nad wyzwaniami pracowało 20 osób w 4 zespołach. Uczestnicy sami zdecydowali, które pomysły i w jaki sposób chcieli uszczegółowić. Poprzedzili to badaniami w terenie i obserwacją przyszłych odbiorców. Podczas weekendu można było poznać narzędzia kreatywnej pracy, które zostały wykorzystane do przygotowania rozwiązań. W ten sposób powstały cztery prototypy usług:

  • Move To Smell - dodanie nowej zaskakującej funkcji do już istniejących przestrzeni w centrach miast;
  • The Waste - An Unexpected Journey - zmiana postaw odnośnie recyclingu;
  • Click&roll - pomoc w poruszaniu się osób niepełnosprawnych w przestrzeni publicznej;
  • Happy Buildday - niestandardowe doświadczanie przez mieszkańców ich codziennych czynności takich jak chodzenie z domu do pracy.

Źródło: Fundacja na rzecz Inteligentnego Rozwoju

Poleć innym:
Facebook G+ Twitter Pint.
Pomóż nam poprawić serwis




Anuluj
Czy treść na tej stronie była pomocna? Zgłoś